Toegankelijke selfservice kiosken: AudioNAV Navigatie Keypad

 

Inleiding

Als fabrikant vinden wij het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot selfservice kiosken. Of je nu snel een product wilt bestellen of een ticket wilt kopen. Toegankelijke kiosken zorgen ervoor dat dit proces eenvoudig, snel en gebruiksvriendelijk is voor iedereen, ongeacht eventuele fysieke beperkingen.

Toegankelijkheid is meer dan alleen een trend – het is een noodzaak. Klanten met een beperking mogen geen obstakels ervaren bij het gebruik van selfservice kiosken. Daarom bieden wij bijvoorbeeld speciaal ontwikkelde modellen aan voor rolstoelgebruikers. Ook bieden we gecertificeerde selfservice kiosken aan die voldoen aan de eisen en richtlijnen zoals gesteld in de European Accessibility ACT (EAA).

AudioNAV

Een AudioNAV is een navigatie keypad. Een hulpmiddel dat personen met een beperking helpt bij het navigeren door de schermkeuze opties en menu-structuur op selfservice kiosken. De navigatie keypad zet de visuele informatie op het scherm om in hoorbare aanwijzingen, die via een aangesloten koptelefoon te horen zijn.

De belangrijkste onderdelen en functies van de AudioNAV

Tactiel bedieningspaneel: Het apparaat beschikt over verlichte, fysieke navigatietoetsen (zoals pijlen en een ‘OK’-knop) die makkelijk te herkennen zijn op de tast. Dit stelt gebruikers in staat om door de verschillende menu-items te bladeren zonder het touchscherm aan te raken en/of naar het scherm te hoeven kijken..
Hoofdtelefoonaansluiting: Een verlichte 3,5mm-audio-aansluiting maakt het mogelijk voor gebruikers om hun eigen hoofdtelefoon aan te sluiten. De geluidsweergave zorgt voor privacy en is onafhankelijk van het omgevingsgeluid.
Audioverwerking en bediening: Wanneer de gebruiker door de menu’s navigeert met het bedieningspaneel, leest de AudioNAV de bijbehorende tekst van het scherm voor. Het heeft een ingebouwde audioverwerker en volumeknoppen.
USB-aansluiting: De AudioNAV wordt via USB aangesloten op de PC in de selfservice kiosk.
Software-integratie: De functionaliteit hangt af van de applicatiesoftware die op de selfservice kiosk draait. Onze partners kunnen hier een passende oplossing voor bieden.  De software is dan compatibel zijn en kan de tekst op het scherm omzetten in gesproken berichten (’text-to-speech’). De AudioNAV verstuurt de commando’s van de toetsen aan de software, die vervolgens de juiste audio terugstuurt en op de juiste wijze navigeert.

De interactie met de gebruiker

  • De gebruiker sluit een hoofdtelefoon aan op de verlichte audio-ingang van de AudioNAV. Deze ingang is ook voorzien van een voelbaar icoon van een hoofdtelefoon. De software herkent het aangesloten apparaat en activeert de audio-navigatiefunctie.
  • De AudioNAV leest de eerste menuoptie voor.
  • De gebruiker navigeert met de pijltjestoetsen over het paneel, waarbij elke optie wordt voorgelezen.
  • De gebruiker drukt op de ‘OK’-toets om de gewenste optie te selecteren.
  • De AudioNAV stuurt het signaal van de toetsaanslag door naar de software, die het selectieproces voltooit.

Meer weten over de AudioNAV?

Download hier de technische handleiding.
Download hier de instructies voor de software. 

Heb je vragen over hoe je de toegankelijkheid met selfservice kiosken kunt verbeteren? Neem even contact op en ontdek onze vele mogelijkheden.

Optimaliseer je klantbeleving – met toegankelijke selfservice kiosken!

Bekijk hieronder een aantal voorbeelden van onze producten

diz1322PV

  • H 140 x B 80 x D 50
  • Beeldscherm 22 "
  • Indoor

diz1700 HT

  • H 142 x B 40 x D 50
  • Beeldscherm 22 "
  • Indoor

diz1122 Table

  • H 102 x B 100 x D 60
  • Beeldscherm 22 "
  • Indoor