Hoe werkt een multitouch-scherm?
diz gebruikt moderne projective capacitive multi-touch schermen in de producten. Deze touchtechniek wordt ook gebruikt in een iPad en smartphone. De touch gevoelige laag van de projected capacitive (PCAP) sensor bestaat uit een serie van microfijne draden die niet zichtbaar zijn. Deze zit bij ons PCAP systeem in het scherm, in het gelaagde glas.
Deze technologie biedt een zeer betrouwbaar, gebruiksvriendelijk en onderhoudsarm systeem. Daarnaast biedt deze ook een goede bescherming tegen een breed scala van fysieke bedreigingen. Het touchglass oppervlak is edge-to-edge en daardoor eenvoudig te reinigen. diz integreert de schermen flush, hierdoor loopt het stalen front over in het touchglass zonder randen of verdieping. PCAP is een kosteneffectieve oplossing voor de meest veeleisende publieke toepassingen.
Onze professionele open-frame P-CAP schermen zijn speciaal geschikt voor inbouw. Je sluit eenvoudig de beeldkabel en USB kabel aan op de PC, plug-and-play.
Zijn de informatiezuilen publieksbestendig?
Uiteraard! Wij houden er bij het ontwerp van onze zuilen rekening mee, dat deze bestemd zijn voor een groot publiek, veelvuldig gebruik en dat er niet altijd toezicht is. Ook de gekozen hardware-componenten dragen hier aan bij. Het speciale touchglass zorgt ook voor bescherming van de monitor. De hardware-componenten en de aansluitingen zitten achter slot, en zijn alleen bereikbaar voor de beheerder. Zo bieden wij een robuuste veilige oplossing met een lange levensduur.
Bij buitenzuilen speelt dit aspect natuurlijk nog sterker. Een zuil die 24 uur per dag buiten staat in de openbare ruimte, vraagt om extra aandacht waar het de veiligheid en uitvoering betreft. Vandaar dat wij met een doordacht ontwerp en materiaalgebruik voorkomen dat er zwakke plekken in de zuil zitten. Ook het beeldscherm en touchscreen systeem zijn publieksbestendig uitgevoerd.
Wat is een interactieve kiosk?
Met een interactieve zuil of kiosk kun je jouw bezoekers en klanten digitaal ontvangen en de mogelijkheid bieden selfservice acties uit te voeren. Van toegangsbeheer tot productinformatie en van digitale receptie tot ticket- en productverkoop. Wij hebben voor elke customer journey een bijpassende kiosk. Zo realiseren we kortere wachttijden, versnellen wij jouw processen en zorgen we voor een hogere klanttevredenheid.
Wat is een kioskbrowser?
Dit is een programma dat ervoor zorgt dat de gebruiker van de informatiezuil in een veilige en stabiele omgeving terecht komt. Een kioskbrowser functioneert als een ‘schil’ om de browser. Dat betekent dat alle websites en webgebaseerde toepassingen die in de browser goed functioneren, ook onder een kioskbrowser kunnen werken. Je kunt zelf instellen welke applicaties en websites je aan het publiek wil laten zien. Ook is het mogelijk om zogenaamde ‘schadelijke’ websites te blokkeren.
Een kioskbrowser is ook een beveiligingssysteem voor de informatiezuil zelf. Zo kan een gebruiker bijvoorbeeld niet rechtstreeks in het besturingssysteem (Windows of Android) komen. Dit is afgeschermd met een speciale toetsencombinatie en wachtwoord.
Ook is het niet mogelijk om te downloaden, mailen of printen wanneer dit expliciet in de kioskbrowser is uitgeschakeld. Zo ontstaat een veilige public-proof omgeving en kan de informatiezuil zonder problemen op uw netwerk worden aangesloten.
Na een sessie of aantal seconden inactiviteit kan een kioskbrowser automatisch refreshen. Gegevens, cookies en tijdelijke bestanden worden dan verwijderd. Op deze wijze heeft elke gebruiker een juiste start en zullen de door de vorige gebruiker ingevulde gegevens niet zichtbaar zijn voor de nieuwe gebruiker (privacy).
Het configureren van de basisinstellingen van de kioskbrowser op jouw diz zuil(en) wordt door ons verzorgd. Indien je interesse hebt in een kioskbrowser adviseren wij je graag over de voor jouw meest geschikte versie.
Hoe werkt een barcodescanner?
Barcode scanners zijn apparaten die door middel van een lichtbron, lens en een lichtsensor verschillende soorten codes kunnen inlezen. Dit kan vanaf papier of vanaf bijvoorbeeld het scherm van een smartphone.
De door diz aangeboden barcodescanner heeft een IR sensor en een lichtsensor. Hierdoor heeft deze een hoge gevoeligheid en leest snel en agressief de aangeboden barcode of QR code. De barcodescanner wordt middels USB aangesloten.
Zijn er informatiezuilen die geschikt zijn voor rolstoelgebruikers?
Jazeker! Ergonomie en gebruiksgemak zijn erg belangrijk. diz houdt bij het ontwerp altijd in gedachten hoe een gebruiker de zuil zo gemakkelijk en gerieflijk mogelijk kan benutten.
Ondanks dat de meeste diz producten rolstoel-toegankelijk zijn, heeft diz ook een productlijn ontwikkeld speciaal voor rolstoelgebruikers. Deze rolstoelvriendelijke producten kun je hier bekijken.
Heb je speciale wensen? Wij bieden je graag een passende oplossing.
Wat is een Android pc?
Een Android pc is een compacte computer die gebruikt kan worden in combinatie met onze producten. Het gebruik van een Android pc biedt de vele van de tablet en smartphone bekende voordelen. Apps uit de Google Playstore kunnen veelal worden gebruikt, vraag naar de mogelijkheden. Daarnaast heb je uiteraard de mogelijkheid webpagina’s of een webshop via het touchscherm te bedienen, in een beveiligde omgeving (kioskbrowser). De Android pc is gunstig geprijsd.
Al onze modellen met een touchscherm van 22 inch of groter zijn leverbaar met een Android pc.
Landscape of Portrait?
Bijna alle modellen zijn verkrijgbaar in een landscape en een portrait versie. Een landscape scherm heeft de langste kant in de breedte, zoals jouw TV thuis. Een portrait scherm heeft de langste kant in de hoogte. Maar welke schermoriëntatie is nu de beste keuze?
Deze keuze hangt af van de toepassing en de software. Wilt je een videobestand afspelen? Vaak is dan landscape de beste keuze. Hebe je een app die recht-op-staand het beste tot zijn recht komt? Kies dan portrait. De meeste webshops tonen in portrait effectief meer producten dan in landscape. Is een on-screen toetsenbord noodzakelijk? Bij portrait neemt dit in verhouding minder ruimte in.
Wij voorzien je graag van passend advies.
Kan ik ook mijn eigen pc in de zuil laten monteren?
Ja, dat is mogelijk. Elke zuil is voorzien van een af te sluiten servicedeur, waarachter het hardware-compartiment en de aansluitingen bereikbaar zijn. In dit compartiment dient een compacte PC geplaatst te worden. De PC die door diz standaard aangeboden wordt is een Ultra Small Form Factor PC (USFF PC).
Uiteraard is het ook mogelijk dat jouw organisatie zelf de PC aanlevert. Wij zullen deze dan voor je inbouwen. Wel is het hierbij van belang dat jouw PC qua afmetingen geschikt is (formaat Ultra Small Form Factor of kleiner) en beschikt over Windows 7 of hoger. Je kunt altijd even contact met ons opnemen zodat wij je van de juiste informatie kunnen voorzien.
Hoe kan ik een betaalterminal aansluiten?
diz kan bijna alle modellen voorzien van een uitbreiding in het front ten behoeve van een betaalterminal. Op deze wijze wordt de betaalterminal veilig en publieksbestendig aan de zuil gemonteerd. We maken onderscheid tussen un-attended betaalterminals en toonbank (counter top) betaalterminals. Uiteraard kunnen wij alle bekende merken integreren. Je kunt de betaalterminal dan bij ons aan (laten) leveren.
Om jouw pinautomaat te koppelen aan je webshop of software is aanvullende actie nodig. Dit kan in samenspraak met jouw webdeveloper, kassaleverancier, eCommerce platform en eventueel payment service provider beoordeeld worden. Wij adviseren je graag vrijblijvend over de mogelijkheden, of brengen je in contact met een van onze partners, die deze koppeling voor je kunnen verzorgen.
Wat is het verschil tussen de product series van diz?
In het assortiment van diz zijn een groot aantal standaard producten te verkrijgen. Deze zijn ondergebracht in product series. Alle diz producten zijn publieksbestendig en doen nauwelijks voor elkaar onder. Ook de geïntegreerde multi-touch schermen en modulaire mogelijkheden zijn veelal gelijk. Het belangrijkste onderlinge verschil is het design en het ontwerp, en daarmee samenhangend ook de prijs. Voor elke wens een passend product.
Waar staat de productnaam voor?
Elk diz product heeft een productnaam. Deze is als volgt opgebouwd: Allereerst ons merk diz. Vervolgens de eerste 2 cijfers uit de productserie waaruit het product afkomstig is. En daarna het schermformaat in inches. En tenslotte de aanduiding L voor landscape of P voor Portrait indien van toepassing.
Bijvoorbeeld de diz1122 P. Dit is een model uit de diz1100 serie, met een 22 inch scherm in Portrait.
Hoe bepaal ik de levensduur van een diz product?
diz producten worden ontworpen en vervaardigd in Zoetermeer, Nederland. diz kiest voor de beste materialen, een zeer robuuste afwerking door middel van poedercoaten en productie met moderne machines en vakmensen. De geïntegreerde hardware wordt geselecteerd volgens strenge criteria, gebaseerd op onze jarenlange ervaring. Hierdoor kunnen wij een duurzaam product met een lange levensduur garanderen.
Uiteraard is er een onderscheid tussen de technische levensduur en de economische levensduur van een product. Hoewel een product nog functioneert is het soms verstandiger om toch te upgraden of te vervangen door iets moderners, en lagere gebruikskosten te verkrijgen.
De levensduur van de hardware wordt bepaald aan de hand van de waarden opgegeven door de fabrikant en de gebruiksduur. Een voorbeeld: Een monitor heeft ter indicatie circa 40.000 branduren. Bij 10 uur gebruik per dag is dit bijna 11 jaar.
Welke hardwarecomponenten kunnen er in een zuil?
Standaard wordt een diz product uiteraard voorzien van een beeldscherm, met of zonder touch-functionaliteit. Omdat bijna elk diz product modulair is uitgevoerd, is het mogelijk veel andere hardwarecomponenten te integreren. Het standaard front van de zuil kan eenvoudig worden aangepast zodat alle door jou benodigde hardwarecomponenten kunnen worden ingebouwd. Ook de achterzijde kan worden verdiept en aangepast.
Hardwarecomponenten die kunnen worden ingebouwd zijn bijvoorbeeld: barcodescanner, QRcode scanner, RFID reader, webcam, speakerset, microfoon, telefoonhoorn, luisterhoorn, intercom, toetsenbord, magneetkaartlezer, bonprinter, ticketprinter, A4 printer, ID scanner, paspoortscanner, eID lezer, externe wifi antenne, 4G modem, folderrek, ticketstack, LED-verlichting, betaalterminal, PIN-automaat, cashmodule, carddispenser, privacyfoil, desinfectiepomp, weegschaal, handscanner, etc.
De mogelijkheden zijn eindeloos. Wij hebben voor elke component een passende oplossing.
Kan ik mijn eigen hardwarecomponenten aanleveren voor inbouw?
Ja, dat is mogelijk. Wij maken de behuizing dan exact op maat voor jouw componenten. Je kunt de componenten aanleveren bij onze engineering. Daar worden deze componenten ingemeten en digitaal verwerkt in de productietekening. Zo wordt alles exact pas. De tekening wordt ter goedkeuring aangeboden. Pas daarna starten wij de productie. Tenslotte assembleren wij jouw componenten vakkundig in de behuizing.
Kunnen de producten ook in een andere kleur worden uitgevoerd?
Ja, dat is mogelijk, mits dit een RAL-kleur is. RAL is een coderingssysteem om kleuren van verf en andere coatings te definiëren. Standaard zijn de producten uitgevoerd in de RAL-kleuren die vermeld staan op de betreffende productpagina en in onze prijslijst en offerte.
Optioneel kun je zelf de RAL-kleur(en) bepalen.
Wij horen graag jouw wensen, dan zorgen we voor een passend voorstel.
Hoe kan ik mijn diz product reinigen?
Voordat je het product gaat reinigen dien je het product uit te schakelen en de stekker uit het stopcontact te halen. Het touchscherm kun je reinigen met een klamvochtige microvezel doek met beeldschermreiniger. Dit uiteraard met in acht neming van onze veiligheidsinstructie.
Indien het touchscherm/front ook ontsmet dient te worden dan kun je alcohol 70% (Ethanol) of Bacillol AF doekjes (Propan-1-ol 450 mg/g; Propan-2-ol 250 mg/g + 47 mg/g Ethanol) gebruiken.
Zorg voor een schoon touchscherm. De frequentie van reinigen is afhankelijk van de intensiteit waarmee het product gebruikt wordt.
Voor het schoonspuiten van de printer/reader kun je een (pers)luchtbus of blaasbalg gebruiken.
Kan ik mijn diz product personaliseren en branden?
Ja, dat kan. Naast een andere RAL-kleur kunnen we ook een bestickering voor je verzorgen. Dit kan een logo sticker zijn op het front van het diz product. Maar ook een custom bestickering in een afwijkende maatvoering met een branding van jouw keuze.
We ontvangen graag een opmaak in een vectorbestand. Onze grafisch medewerker zorgt dan samen met jou voor de juiste opzet.
Na de productie en assemblage wordt jouw diz product professioneel bestickerd door onze vakkundige medewerkers.
Hoe lang heb ik garantie?
Op al onze producten wordt een standaard fabrieksgarantie afgegeven van 24 maanden. Het 1e jaar betreft on-site garantie waarbij wij op locatie zorg dragen voor herstel/vervanging van de producten. Het 2e jaar betreft bring-in garantie waarbij de defecte componenten aan ons worden aangeleverd waarna wij zorg dragen voor herstel/vervanging.
Vanzelfsprekend kun je gedurende de gehele garantieperiode gratis gebruik maken van onze deskundige telefonische helpdesk. Het is mogelijk de garantie uit te breiden en volledig op maat aan te passen. Vraag hiervoor naar de mogelijkheden van ons Service Level Agreement. Gedurende de garantieperiode en ook hierna verlenen wij je met plezier een optimale service.
In onze algemene voorwaarden vind u alle condities terug.
Waar kan ik diz producten bekijken?
In onze moderne showroom in Zoetermeer hebben wij een grote verscheidenheid aan digitale interactieve producten. Wij tonen je graag de vele modellen en mogelijkheden en geven je passend advies. Ook heb je de gelegenheid om vragen te stellen en jouw wensen kenbaar te maken. Wij plannen graag een afspraak in.
diz is al meer dan 25 jaar actief. Je komt onze producten overal tegen; bij de apotheek, bibliotheek, fitnesscentrum, winkel, ziekenhuis, tandarts, museum, restaurant, bank of dierentuin. En daarnaast op 1001 andere locaties. Onze aansprekende projecten geven alvast een indruk van de vele toepassingen.
Hoe lang is de levertermijn?
Veel van onze producten zijn leverbaar uit voorraad. Deze dienen nog wel geassembleerd te worden en daarom werken wij met een levertermijn. Niet-courante producten en producten waarin hardware componenten moeten worden geïntegreerd nemen uiteraard wat meer tijd.
We hanteren derhalve standaard een levertermijn van 4 tot 6 weken na ontvangst van jouw order/aangeleverde hardware componenten/goedkeuring op de tekening. Wij kunnen de actuele levertermijn vermelden in de offerte. Wij vernemen graag jouw wensen zodat wij daar voor zover mogelijk rekening mee kunnen houden. Voor spoedleveringen kun je altijd contact met ons opnemen.
Hoe wil diz duurzaam ondernemen?
Ap-Art B.V. / diz informatiezuilen neemt als bedrijf zijn verantwoordelijkheid als het gaat om duurzaam omgaan met milieu, omgeving en grondstoffen. Veel van de door ons gebruikte grondstoffen en halffabricaten zijn geheel of gedeeltelijk geproduceerd uit gerecycled materiaal. Het belangrijkste component is staal. Ongeveer een derde van de wereldstaalproductie is op dit moment afkomstig van gerecycled schroot.
Wij investeren in de toepassing van duurzame oplossingen en materialen, het verminderen van afval en een zo laag mogelijk energieverbruik. Alle dagen werken wij met staal. Wij zorgen er dan ook voor dat onze stalen constructies duurzaam zijn en jarenlang meegaan. Ons staal krijgt een zorgvuldige behandeling en wordt afgewerkt met een duurzame poedercoating. Poedercoaten heeft grote milieuvoordelen; Het is oplosmiddelvrij en heeft hierdoor amper uitstoot van vluchtige stoffen, de overspray van poeder is herbruikbaar, er zijn geen gevaarlijke dampen en er wordt minder gevaarlijk afval geproduceerd.
Ons afval wordt gescheiden ingezameld en afgevoerd. Daarnaast bekijken wij altijd de mogelijkheden of er meer winst te behalen valt uit efficiënt produceren. Wij produceren onze producten in Nederland, dichtbij onze klanten en eindgebruikers. Doordat er geen energieverslindende transportbewegingen nodig zijn om onze producten via de wereldzeeën te transporteren is onze manier van produceren meer verantwoord. De aanschaf van nieuwe moderne machines en de inkoop van groene stroom leveren hier ook een positieve bijdrage aan.
Intern werkt diz aan een energiebewuste houding van de medewerkers. Zo stimuleren we zuinig kopiëren en printen. Bij ons kunnen medewerkers hun elektrische auto opladen, meer dan 50% van het wagenpark van diz is inmiddels elektrisch, evenals al onze interne transportmiddelen.
Het beheer en de ondersteuning op onze producten vindt veelal op afstand (via internet) plaats. Zo kunnen wij storingen op afstand verhelpen en het beheer over onze producten op afstand overnemen. Mochten onze monteurs toch ter plaatse moeten komen om een storing op te heffen, dan wordt gebruik gemaakt van ‘het nieuwe rijden’, waardoor een gunstige invloed op het brandstofverbruik, de uitstoot van schadelijke stoffen, op onderhoud en op de banden wordt verkregen.
Duurzaam ondernemen maakt een bedrijf als diz aantoonbaar efficiënter en innovatiever. Het levert ook een kostenbesparing op en er ontstaan nieuwe ideeën. Op deze manier proberen wij onze bijdrage aan mens, natuur en milieu te maximaliseren en rekening te houden met de behoeften van nu en van toekomstige generaties.
Hoe werkt het touchscherm met geïntegreerde LED verlichtingsrand?
Diverse zuilen kunnen optioneel worden uitgerust met een touchscherm met geïntegreerde LED verlichtingsrand. De bijbehorende controller wordt aangesloten op de USB poort van uw PC. De LED verlichting kan op de volgende manieren worden geconfigureerd:
Met behulp van de bijgeleverde software. Deze software functioneert alleen onder Windows OS.
Met behulp van een LED controller protocol (diz geeft hierop geen ondersteuning):
Led controller protocol.pdf