Syx Automations: ‘diz is direct en recht door zee’
Een kaartje kopen bij een kassameisje is niet echt meer van deze tijd. Steeds vaker worden musea, dierentuinen en andere culturele attracties voorzien van selfservice kiosken, waar bezoekers direct een kaartje kunnen bestellen en betalen.
Speciaal voor die recreatiewereld levert Syx automations software- en automatiseringsoplossingen. Inkoopmanager Mathijs Syx vertelt over de samenwerking met diz.
Mathijs: “Zo’n twee jaar geleden waren wij op zoek naar een nieuwe partner die ons kon helpen met het vernieuwen van de designs van onze kiosken. Wij specialiseren ons in softwareoplossingen in de sport- en recreatiemarkt, en werken bijvoorbeeld voor musea als het Rijksmuseum en het Van Goghmuseum en dierentuinen zoals Artis, Diergaarde Blijdorp en ZOO Antwerpen. We ontwerpen softwaremodules voor o.a. kassa’s, reserveringssystemen (offline en online) en betaalautomaten.
We hadden nog nooit van diz gehoord, en kwamen via internet bij hen uit. Na ons eerste kennismakingsgesprek voelde het voor ons meteen goed. Directeur Bas Hillen is direct en recht door zee, daar houd ik van.”
ZOO Antwerpen
“Ons meest recente project was voor ZOO Antwerpen. In een paviljoenhuisje aan het begin van de dierentuin hebben we twee kiosken geplaatst waar bezoekers zelf hun kaartje kunnen kopen. Het ontwerp voor deze kiosken hebben we van begin tot eind ontworpen, echt maatwerk dus.
User experience staat bij ons hoog in het vaandel, we hebben daarom bij het ontwerpen van de kiosken ook rekening gehouden met bijvoorbeeld rolstoelgebruikers. Het scherm waarop de bestelling geplaatst kan worden helt iets naar voren, waardoor zowel staand als zittend de tickets makkelijk gekocht kunnen worden.”
Directe aanpak
“Wat ik fijn vind aan diz is de directe aanpak. Als we ergens mee zitten of er is iets mis met een kiosk, kunnen we altijd bellen. We zullen nooit horen dat er ‘volgende week vrijdag pas plek is’, er wordt altijd gezocht naar de snelste oplossing. Ze snappen ons en denken goed mee, dat werkt erg prettig. Ik zou diz als bedrijf zeker aanraden aan andere bedrijven.