Klantenteller Lidl
Voor een van de vaste partners heeft diz 350 klantenteller kiosken vervaardigd die geplaatst zijn bij alle filialen van Lidl in België en Luxemburg. De kiosk is vervaardigd naar ontwerp van de klant. Het opvallende display bij de ingang communiceert wanneer de volgende klant binnen mag en zet tegelijkertijd de geldende Corona maatregelen in de kijker. Ook de toegangsdeuren worden automatisch aangestuurd op basis van het maximaal aantal toegelaten klanten. Veilig winkelen voor klanten en medewerkers!
Steeds meer bedrijven kiezen voor automatische klantentellers. Ook op zoek naar een beproefde people counter? Neem contact op voor een vrijblijvend advies.
Meer weten? Onderstaand artikel geeft een indruk van de werkwijze en opgedane ervaring:
Ook Lidl en Carrefour introduceren automatisch klantentelsysteem
Na Aldi installeren nu ook Lidl en Carrefour een automatisch klantentelsysteem in hun winkels. Consumenten zullen een rood scherm te zien krijgen als er te veel volk is in de winkel en moeten dan even wachten. De automatische toegangscontrole moet helpen om de veiligheidsmaatregelen beter te garanderen.
Consumenten die hun boodschappen bij Lidl doen hebben het vast al gemerkt. Wie een winkel wil betreden krijgt voortaan een groen of rood scherm te zien. De werking is simpel: is het maximale toegelaten aantal klanten bereikt in de winkel, dan krijgen klanten buiten een rood scherm te zien en moeten ze even wachten. De toegangsdeuren gaan dan ook automatisch dicht. Van zodra er iemand de winkel verlaat, springt het scherm terug op groen en kunnen klanten die aan het wachten waren naar binnen gaan. Dit automatische klantentelsysteem moet helpen om de veiligheid in de winkel op lange termijn garanderen. Ook zijn er geen bewakingsagenten meer nodig om de veiligheidsmaatregelen te controleren.
Het systeem wordt momenteel stap voor stap uitgerold bij de smart discounter. Vandaag is het al terug te vinden in 22 filialen. Tegen september moet dat aantal opgetrokken zijn tot 100 en tegen oktober moeten 250 van de 306 winkels uitgerust zijn met deze toegangscontrole.
“Tot nu toe stond een steward aan de ingang van de winkel om te controleren hoeveel mensen er binnen en buiten kwamen. Maar een scherm is nog accurater en bovendien is het voor klanten onmiddellijk duidelijk of ze de winkel binnen kunnen en of ze nog even moeten wachten”, verduidelijkt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl. “We hebben voor elke winkel afzonderlijk laten berekenen hoeveel mensen maximaal tegelijk aanwezig mogen zijn om veilig te kunnen winkelen. Door met zo’n borden te werken zijn we zeker dat er voldoende afstand gehouden kan worden tussen de klanten.”
Tegen eind augustus ook bij Carrefour
Lidl is niet de enige. Ook Carrefour volgt later deze maand. “Alle 84 geïntegreerde Carrefour-winkels zullen eind augustus worden uitgerust met een automatisch klantentelsysteem. We zijn momenteel volop bezig met de uitrol ervan”, verklaart Ariane Goossens, woordvoerster bij Carrefour. “Ook franchisepartners die dat wensen kunnen dit systeem of een gelijkaardig systeem installeren.” Toch worden niet alle Carrefour-winkels uitgerust. “Omwille van hun kleine oppervlakte installeren we het systeem niet in Carrefour Express-winkels. Zij zullen het aantal klanten tellen door het aantal winkelmandjes te beperken”, besluit Ariane Goossens.
Bron: FOOD-RETAIL – LISA GOETHUYSEN
https://www.gondola.be/nl/news/ook-lidl-en-carrefour-introduceren-automatisch-klantentelsysteem